Mūsdienās mārketinga aktivitātes turpina atīstīties no tradicionālām
stratēģijām uz netradicionālām metodēm kas ietver Internetu. Plusi un
mīnusi ir abām metodēm. Maziem uzņēmumiem vispiemērotākais būtu apvienot
abas metodes vienā. Tradicionālās mārketinga aktivitātes parasti ietver
reklamēšanos, dažādas publikācijas, pārdošanu un izplatīšanu.
Turpmākajā tekstā aplūkosim visbiežāk izmantotos tradicionālā mārketinga
veidus un aplūkosim to priekšrocības un trūkumus.
Tiešais pasts
Tiešā
pasta mārketings paziņo cilvēkiem par Jūsu produktu caur bukletiem,
brošūrām un vēstulēm, kas tiek sūtīti caur pastu. Tiešais pasts tiek
dēvēts par mērķa tirgus mārketinga stratēģiju, jo informācija tiek
sūtīta specifiskam mērķa tirgum. Tomēr, tiešā pasta mārketings var būt
visai dārgs, jo tas ietver dizaina un printēšanas izmaksas, kā arī pasta
izdevumus.
Printētie mediji
Printēšanas mārketings ietver
produktu un pakalpojumu reklamēšanu avīzēs un žurnālos. Prinēšanas
mārketings ir masu mārketinga stratēģija, jo tā sasniedz dažādus
cilvēkus, kuriem varētu būt interese par Jūsu piedāvāto produktu vai
pakalpojumu. Žurnālos printēšanas mārketings sasniedz konkrētu cilvēku
grupu, kuri ir ieinteresēti konkrētā žurnāla tematā. Šī varētu būt viena
no labākajām stratēģijām lai sansiegtu auditoriju kurai ir kādas
konkrētas intereses.
Apraide
Televīzija un radio ir
tradicionālie kanāli kurus joprojām izmanto plašā veidā. Apraides
mārketings sasniedz lielu daudzumu cilvēku īsā laika posmā. Televīzijas
reklāmas papildus visam sniedz potenciālajiem klientiem sniedz vizuālu
priekšstatu par Jūsu piedāvāto produktu. Salīdzinot ar printētajiem
mēdijiem šāda veida kampaņas ir aktuālas īsāku laika posmu, bet par
mazāk efektīvām tās nosaukt nevar. Kopumā apraides mārketings ir pati
dārgākā tradicionālā mārketinga forma.
Nodošana
Nodošanas
mārketings, zināms arī kā “no cilvēka uz cilvēku”, paļaujas uz to, ka
esošie klienti informāciju par Jūsu uzņēmumu izplatīs saviem draugiem
paziņām utt. Nodošana nav stratēģiski plānota mārketinga aktivitāte, bet
tā var palīdzēt izveidot lojālo klientu bāzi. Turklāt, tā nemaksā
gandrīz neko. Tomēr, uzņēmumam noteikti nevajadzētu primāri balstīties
uz šo mārketinga veidu; tam vajadzētu būt kombinētam kopā ar iepriekš
minētajiem mārketinga veidiem, lai sasniegtu pēc iespējas lielāku
cilvēku skaitu.