SEO un digitālā mārketinga stratēģija
Meklētājprogrammu optimizācija, jeb SEO, ir neatņemama jebkuras digitālā mārketinga stratēģijas sastāvdaļa; fokusēts elements kura galvenais uzdevums ir klientu pievadīšana jūsu uzņēmumam izmantojot tiešsaistes platformas. Citos vārdos, mārketings mūsdienīgā veidā!
Kas ir SEO?
SEO
primāri koncentrējas uz to, lai jūsu mājaslapa parādās augstāk
dažādās meklētājprogrammās, tādējādi nodrošinot lielāku
plūsmu uz jūsu mājaslapu un potenciāli uzņēmumu. Kaut arī
agrāk SEO bija tikai pāris atslēgas vārdu ievietošana jūsu
mājaslapā, tagad SEO ir daudz aptverošāks un tam ir jābūt kā
sastāvdaļai no lielāka Digitālā mārketinga plāna. Šī iemesla
dēļ daudzi uzņēmumi vēršas pie mājaslapas dizaina un
mārketinga ekspertiem tādiem kā Digitalworld pēc atbalsta.
SEO stratēģijas izveide
Aizmirstiet
to, ko jūsuprāt zināt par SEO un neatpazīstiet to kā statisku
risinājumu. Viena no galvenajām lietām ir regulāra pielāgošanās
tiešsaistes lietotāju uzvedībai. Naivi ir domāt ka neizmantojot
SEO jūs varat sasniegt pilnu uzņēmuma potenciālu. Vienlīdz
pielāgošanās procesam jums nepieciešama arī nepātraukta un
pastāvīga monitorēšanas un izsekošanas sistēma lai vērtētu
SEO panākumus. Turpmāk ir minēti daži punkti kuri jāņem vērā
izstrādājot savu SEO stratēģiju:
-
Kas ir jūsu mērķa tirgus? - SEO mūsdienās nav tikai maksimālas plūsmas virzīšana uz savu lapu, bet gan potenciālo klientu, kuri varētu būt ieinteresēti jūsu produktā nogādāšana uz jūsu mājaslapu. Domājiet par demogrāfiju, ko un kā jūsu mērķa auditorija meklē, vienlīdz saprotot kur šie cilvēki atrodas. Jo smalkāk aptinaties savu mērķa patērētāju jo efektīvāk jūs varat izveidot savu SEO stratēģiju. Google Analytics ir laba vieta kur sākt mērķa tirgus apzināšanu.
-
Lietotāji vairāk izmanto mobilās ierīces nekā datorus – Jums nav nepieciešami statistikas dati lai saprastu, ka mobilo ierīču lietotāju skaits pēdējo gadu laikā, pateicoties viedtālruņiem, ir strauji pieaudzis un pagājušajā gadā pārspējis datorus. Optimizācija nozīmē tādas mājaslapas izveide kura ir vienlīdz viegli skatāma dažādās ierīcēs. Ja neesat droši cik labi jūsu lapa izskatās mobilajā versijā izmantojot Google Mobile Friendly Test un ievadot tajā savas mājaslapas URL, jūs varat to noskaidrot.
-
Meklētājprogrammas izplešas – Kad jūs domājat par meklētājprogrammām, vai automātiksi iedomājaties Google? Šim tehnoloģiskajam gigantam ir tik liela tirgus daļa ka vārds “ieguglē” ir kļuvis par darbības vārdu kuru izmantojam lai liktu kādām ko atrast internetā. Tomēr viss mainās, dažādas pārlūkprogrammas piedāvā dažādas meklētājprogrammas, piemēram Mozilla izmanto Yahoo kā pamata meklētāju. Meklētājprogramma DuckDuckGo ir ieguvusi popularitāti cilvēku vidū kuri nevēlas lai viņiem tiktu piedāvāti personalizēti meklēšanas rezultāti.
-
Tīra
mājaslapa un kvalitatīvs saturs ir atslēga – Lietotājam
draudzīga mājaslapa ar skaidru izkārtojumu, SEO atslēgas vārdiem
pielāgotu saturu ir tās lietas kas tiešam pievērsīs lietotāju
plūsmu jūsu mājaslapai. Katrai
lapai jāietver atbilstošie atslēgas vārdi un unikāls, saistīts
saturs lai meklētājprogrammas var to atpazīt un pacelt jūsu lapu
augstāk. Jūs gribat lai lapa satur informāciju, kas varētu būt
svarīga mērķa auditorijai, tāpēc saturu vajag vienkāršu un
koncentrētu.
-
Sociālie
tīkli – Pat
ne visai sen sociālie tīkli bija nepārāk populāra platforma,
bet nu jau tā sasniegusi plašu lietotāju skaitu un paver plašas
mārketinga iespējas. Lietotāji
bieži vien var nonākt jūsu mājaslapā caur sociālajiem tīkliem,
tāpēc svarīgi ir turēt savus sociālo tīklu profilus aktīvus
un regulāri tajā ievietot aktuālo informāciju.
-
Kvalitatīvi
linki ir nozīmīgi
- Agrāk SEO linku būvēšana nozīmēja savas mājaslapas linku
ievietošana pēc iespējas vairāk lapās, pēc iespējas lielā
daudzumā. Lai arī tagad tas ir svarīgi, mūsdienās svarīgāka
ir kvalitāte nevis kvantitāte. Linki siastītās lapās un rakstos
ir daudz vērtīgāki nekā tie kas vienkārši sakopēti citu
mājaslapās. Jo vairāk kvalitatīvu linku jums būs, jo augstāk
jūs vērtēs meklētājprogrammas.
-
Monitorings
un analizēšana –
Nozīmīgs SEO stratēģijas elements ir rezultātu novērošana
kādā no analizēšanas rīkiem, tas jums sniegs skaidrību par to
kādas aktivitātes piesaista vairāk cilvēku. Lai digitālā
mārketinga stratēģija būtu veiksmīga jums ir jāzin kāda veida
aktivitātes strādā visefektīvāk.
Tiešsaistes mārketings kā PPC, e pastu mārketings un baneru izvietošana noteikti jābūt kā sastāvdaļai no jūsu SEO stratēģijas. Tas nozīmē pareizās proporcijas noteikšana starp maksas un organiskajiem meklētājprogrammu rezultātiem.