Pieci soļi lieliska mārketinga plāna izvedei

Ikviens uzņēmējs zin, ka viņam ir nepieciešams biznesa plāns, tomēr daudzi neaptver to, ka mārketinga plāns ir vienlīdz svarīgs. Pretēji biznesa plānam, mārketinga plāns ir fokusēts uz klientu piesaisti un noturēšanu; tā stratēģija ietver skaitļus, faktus un mērķus. Labs mārketinga plāns palīdz izprast kādus instrumentus un kādu taktiku jūs izmantosiet lai sasniegtu savus pārdošanas mērķus. Tas ir jūsu darbību plāns – tas ko pārdosiet, kas to pirks un taktika ko izmantosiet lai piesaistītu klientus savam produktam. Un ja vien jūs neizmantosiet šo mārketinga plānu lai gūtu investīcijas, tam nav jābūt garam vai skaisti uzrakstītam. Izmantojiet mērķētas sadaļas un rakstat tieši par lietu.
Šeit būs ieskats kā izveidot mārketinga plānu, kas strādā:

Pirmais solis: Sāciet ar uzmetumu par pašreizējo uzņēmuma stāvokli, to dēvē par “situācijas analīzi.”

Šī pirmā daļa definē jūsu kompāniju un tās produktu, tad parāda kā tas ko piedāvājat ir labāks nekā konkurentiem.
Mērķa tirgus ir kļuvis ļoti specifisks un segmentēts. Nav svarīgi kādā jomā jūs strādājat, sākot no restorāniem un beidzot ar profesionāliem pakalpojumu sniedzējiem, sava produkta pozicionēšana palīdzēs jums noteikt savu vietu tirgū. Ne tikai jums ir jābūt spējīgam paskaidrot, kas ir jūsu tirgus, bet arī pilnībā jāsaprot ko piedāvā konkurenti, lai spētu noteikt kā jūsu produkts ir labāks par citiem.
Veidojiet situācijas analīzi kā īsu apskatu par uzņēmuma stiprajām un vājajām pusēm, kā arī par iespējām un draudiem. Stiprās un vājās puses atsaucas uz uzņēmuma iekšieni, savukārt iespējas un draudi attiecas uz ārēji ietekmējošiem faktoriem. Lai saprastu sava uzņēmuma stiprās puses, apsveriet to, kādā veidā jūsu piedāvātais produkts ir labāks par citiem. Vājās puses var būt jebkas, ko vajadzētu uzlabot, tas var būt pieredzes trūkums darbinieku vidū, kā arī mazā tirgus daļa ko esat iekarojuši.
Tālāk paskaidrojiet ārējās iespējas kuras varat izmantot, kā piemēram, tirgus daļas palielināšana. Neaizmirstiet iekļaut arī ārējus draudus, kas var negatīvi ietekmēt uzņēmuma attīstību. Draudu apzināšana palīdzēs jums rast risinājumu lai šos draudus padarītu mazāk iespējamus.
Sava produkta pozicionēšana ietver divus soļus. Pirmais, jums ir jāanalizē produkta īpašības un jāizlemj kā tās liek jums atšķirties no konkurentiem. Otrais, izlemiet kāda veida cilvēki ir jūsu potenciālie pircēji. Ko jūs pārdodat? Ērtums? Kvalitāte? Īpašie piedāvājumi? Jūs varat piedāvāt to visu. Apzināšanās ko vēlas jūsu klienti palīdzēs jums saprast ko piedāvāt, un tas mūs noved pie plāna otrās sadaļas.

Otrais solis: Raksturojiet savu mērķa auditoriju

Vienkārša, īsa profila, kāds varētu būt jūsu potenciālais klients uzrakstīšana ir nākamais solis. Jūs varat aprakstīt perspektīvas demogrāfiskos lielumos – vecums, dzimums, ģimenes stāvoklis, ienākumu līmenis un ģeogrāfiskā lokācija. Pajautājiet sev sekojošo: Vai mani klienti ir konservatīvi vai inovatīvi? Līderi vai sekotāji? Miermīlīgi vai agresīvi? Tradicionāli vai moderni? Cik bieži viņi iegādājas jūsu produktu? Kādos daudzumos?
Ja esat bizness-biznesam tipa uzņēmums jūs varat definēt mērķa auditoriju balstot to uz viņu uzņēmuma tipa, darbības veida, uzņēmuma lieluma, atrašanās vietas un daudziem citiem raksturojošiem lielumiem. Nav svarīgi kas ir jūsu mērķa auditorija, droši iedaliet to šajā sadaļā, jo tas palīdzēs brīdī, kad veidosiet publicēšanas plānus.

Trešais solis: Uzskaitiet mārketinga mērķus

Ko jūs vēlaties lai mārketinga plāns sasniedz? Piemēram, vai jūs cerat uz 20% pārdošanas apjoma palielināšanos nākamajā ceturksnī? Pierakstiet īsu sarakstu ar mērķiem – un rakstiet tos tā lai tie būtu mērāmi, lai jūs varētu zināt, kad tie sasniegti.

Ceturtais solis: Izveidojiet mārketinga komunikāciju stratēģiju un taktiku kuru izmantosiet

Šī sadaļa ir jūsu mārketinga plāna sirds un dvēsele. Iepriekšējās sadaļās jūs izcēlāt ko mārketinga plānam ir jāsasniedz un kas ir jūsu mērķa auditorija; tagad ir laiks veidot detalizētu taktiku kuru izmantosiet lai sasniegtu potenciālos klientus un izvirzītos mērķus.
Laba mārketinga programma ir mērķēta lai jūs sasniegu maksimālās iespējas visos pārdošanas posmos. Dažas mārketinga stratēģijas, tāpat kā dažādas reklamēšanās formas, publiskās attiecības un tiešais mārketings, ir lielisks veids kā sasniegt izvirzītos mērķus. Kopumā lai sasniegtu maksimālu atdevi jums būs jāizmanto visi mārketinga kanāli lai nodotu savu vēstījumu potenciālajiem klientiem.
Lai pabeigtu savu taktikas sadaļu izceliet jūsu primārās mārketinga stratēģijas, tad ietveriet dažādas taktikas kuras izmantosiet dažādos pārdošanas posmos. Piemēram, jūs varat kombinēt vides reklāmas, skrejlapas un interneta reklāmas lai sasniegtu maksimālu daudzumu cilvēku.
Lai identificētu ideālo mārketinga miksu, uzziniet kāda veida mēdijus jūsu mērķa klienti izmanto. Izvairieties no plašsaziņas mēdijiem – pat ja daudzi jūsu potenciālie klienti to izmanto – ja saturs nav saistošs. Mārketinga taktika kuru izvēlēsities jābūt tādai kura vislabāk spēs sasniegt jūsu iepriekš izvirzītos mērķus.

Piektais solis: Nosakiet savu mārketinga budžetu

Jums būs jānovirza daļa no prognozētajiem ienākumiem mārketinga budžetā. Protams, uzsākot uzņēmumu tas var nozīmēt izmanot aizņemtu kapitālu. Tikai atcerieties, mārketings ir neatņemama sastāvdaļa, ja vēlaties lai uzņēmums ir veiksmīgs. Un mūsdienās, kad ir pieejamas tik daudz dažādas taktikas, nebūs problēmu atrast tādu, kas atbilst jūsu noteiktajam budžetam.

Kad sāksiet aprēķināt mārketinga izmaksas kas nepieciešamas taktikām kuras aprakstijāt iepriekšējā solī, var nākties aptvert, ka visu nevarat atļauties. Vienkārši atgriezieties un veiciet izmaiņas lai pielāgotu plānus izmaksām. Āķis ir nekad nepārtraukt mārketingu – nepārejiet uz dārgākiem risinājumiem kamēr nevarat tos atļauties.