Kas ir mārketings?
Mārketings ir process kurš māca patērētajiem kāpēc viņiem vajadzētu pirkt tieši Jūsu produktu, nevis konkurentu. Āķis veiksmīgam mārketingam ir atrast vispiemērotāko metodi un ziņu lai iespaidotu Jūsu klientus.
Uzņēmumi bieži vien kļūdās uzskatot ka mārketings ir tikai viena lieta, patiesībā, mārketings ir viss ar ko patērētājs sastopas saistībā ar Jūsu uzņēmumu, sākot ar reklāmām, citu personu ieteikumiem, klientu apkalpošanas servisu un visu pārējo ko nodrošināt.
Tas viss ir mārketings, kas palīdz klientam izvēlēties tieši Jūsu uzņēmumu pirmo, vai jau ento reizi.
Mārketingu bieži vien jauc ar reklamēšanos un pārdošanu, bet ir svarīgi zināt galvenās atšķirības. Turpmākie virsraksti palīdzēs Jums izprast mārketinga, reklāmas un pārdošanas nozīmīgumu uzņēmumā.
Mārketings un Reklāma: Kāda ir atšķirība?
Mārketings un Pārdošana: Kāda ir atšķirība?
Lai noskaidrotu atšķirības turpmākajā tekstā tuvāk apskatīsim, kas mārketings patiesībā ir un kā to izmanto.Mārketinga definīcija.
Parasti apmeklējot kādus mārketinga kursus pasniedzēji pirmajā nodarbībā mārketingu definē kā - visi procesi kas iesaistīti lai produkts no uzņēmuma nonāktu pie gala patērētāja. Tas ietver paša produkta radīšanas procesu, potenciālo klientu identificēšanu, reklamēšanu un virzīšanu caur dažādiem pārdošanas kanāliem.Kā var identificēt mārketingu?
Mārketingu vislabāk identificēt ir izmantojot tā saucamo 4P mārketinga kompleksu: Produkts, Cena, Veicināšana un Vieta. Sākot ar produktu uzņēmumiem ir vēl daudz procedūru kuras jāiziet lai garantētu, ka produkts ir gatavs pārdošanai. Pirmā procedūra tiek dēvēta par “idejas ģenerēšanu”, kurā tiek radīta ideja par produktu.Tad mārketinga nodaļa parasti izmēģina jauno produktu, piedāvā to izmēģināt dažādām cilvēku grupām un veic aptauju lai noskaidrotu potenciālo klientu viedokli par produktu. Ja aptaujātie izrāda lielu interesi par jauno produktu, tad uzņēmums var sākt produkta tirdzniecību, tajā pat laikā sekojot līdzi pārdošanas apjomam. Ja pārdošanas apjoms ir augsts, produktu izplata ar vien vairākos pārdošanas kanālos. Protams, pirms šāda mēroga tirdzniecības uzsākšanas, uzņēmumam ir rūpīgi jāpārdomā iepakojuma dizains un tas kā produkts tiks virzīts.
Kāds ir mārketinga mērķis?
Mārketingam ir trīs galvenie mērķi:• Piesaistīt patērētāju uzmanību
• Sekmēt izvēles veikšanu par labu Jūsu produktam
• Nodrošināt patērētāju ar produktu kurš tiem nepieciešams
Atceroties šos mērķus, kuponi, pārdošana, produkta izskats un daudz kas cits ir daļa no mārketinga procesa. Tā kā mārketings mūsdienās ir ikviena uzņēmuma stūrakmens, kopējais mērķis ir pārdot vairāk Jūsu ražoto produktu vai pakalpojumu.